Miért van szükséged SEO-ra? Azért, hogy az emberek könnyebben találják meg a weboldald.  Végső soron  ez neked lesz hasznos, hiszen minél több embert találsz meg a keresőn keresztül, annál több emberhez fog eljutni az az üzenet, amit közvetíteni szeretnél.

Hiába írsz egy remek tartalmat, ha néhány alapelvre nem figyelsz oda, nagy valószínűséggel senki nem fogja olvasni. A másik lehetőség, hogy komoly összegeket költesz hirdetésre és úgy jutsz el a leendő vásárlóidhoz. Próbáljuk meg ezt minimalizálni és hagyni, hogy a Google ingyen irányítsa az oldalunkra a látogatókat!

 

Nézzük azt a 10 fő dolog, amire oda kell figyelned SEO szempontból, ha weboldalad van, vagy weboldalakat készítesz.

1. Minőségi tartalom

Ez annyira nyilvánvaló, hogy talán mondani sem kell. De annyi biztos, hogy  a felhasználók hamar elnavigálnak az oldalról, ha nem releváns és hasznos információt találnak rajta. Az oldalak látogatottságát és a rajtuk eltöltött időt pedig alaposan monitorozza a Google és biztosan visszatükröződik majd a keresőben elért helyezésekben.

Szóval ne írj olyan szöveget, ahol értelmetlenül ismételgeted a kulcsszavaidat, hanem inkább olyat hozz létre, amit majd hasznosnak találnak, belinkelnek és megosztanak az emberek. Ne félj értéket adni, mert meg fog térülni!

2. Megfelelő mennyiségű tartalom

A Google azt szereti ha hosszabban írunk valamiről, nem pártolja a pár mondatos bejegyzéseket. Viszont az olvasóink nem biztos, hogy felkészültek arra, hogy most nyálazzanak végig egy teljes tanulmányt, így igyekezni kell megtalálni az arany középutat. Nehéz számokat mondani, mert a téma erősen befolyásolhatja, hogy miről mennyit lehet és kell írni, de azt gondolom, ha 300 szónál rövidebb blogcikket írnál, akkor próbáld meg további információkkal kibővíteni, vagy átgondolni, hogy valóban alkalmas-e a téma arra, hogy abból blogbejegyzés szülessen.

3. Mit akarnak tudni a látogatóid?

Lehet te órákat tudsz mesélni arról, hogyan indítottad a vállalkozásodat, de az is lehet, hogy ez igazából senkit nem érdekel. Ki kell derítened, hogy mire kíváncsiak a látogatóid, és ehhez számos eszköz áll rendelkezésre.

Megteheted, hogy belépsz a keresőkbe és elkezded begépeni a kulcsszavaidat, vagy amit annak gondolsz. A Google fel fog ajánlani opciókat a szavak vagy a mondatok befejezésére és ezekből rengeteg hasznos információt tudhatsz meg. Légy kreatív és szánd rá az időt, mert megéri. Van erre egy remek eszköz, annyi a baj vele, hogy csak angolul működik, de tippeket azért lehet vele szerezni.

Ez az answerthepublic.com, ahova be kell írni a fő kulcsszavadat és feldobja az azzal kapcsolatos Google-ben feltett kérdéseket. Én a “car”-t írtam be próbaképpen, az eredményt a fenti képen látható módon tálalja a program.

4. Egyedi oldalelnevezések

Hasznos ha az oldal címében ugyanúgy elhelyezed a fő kulcsszót, ahogy a tartalomban is. Legyen minél rövidebb és érthetőbb, hagyd ki belőle a felesleges szavakat.

5. Meta leírások

WordPressben könnyedén megtalálod  hol kell kitölteni a meta leírásokat, főleg ha használsz valamilyen SEO plugint, mint a Yoast SEO vagy az All In One SEO pack.

 6. Kiemelések

Segítsd a keresőrobotokat azzal, hogy a bejegyzéseden belül használod a kiemeléseket. Ezzel a robotok és az olvasók is könnyebben átlátják, hogy miről szól egy adott tartalom és hol vannak benne az igazán érdekes részek. A H1-gyel célszerű az oldal főcímét jelölni, míg H2-vel az alcímeket, egészen H6-ig, ha szükséges.

7. Megfelelő navigáció

Nem csak a keresőrobotok miatt, a felhasználók miatt is fontos egy gördülékenyen működő navigáció és linkeltség az oldalon. Ha írsz egy cikket, linkeld be azokat a korábbi cikkeidet, amelyik relevánsak lehetnek a téma szempontjából. A robotok is díjazni fogják, az olvasót is érdekelheti és ráadásul így még több időt fog eltölteni a weboldaladon, ami kihat majd a helyezésedre a keresőben.

8. Barátságos URL-ek

Az URL egyfajta iránytű, amire felnézünk és megállapítjuk, hogy nagyjából hol járunk. Ha felismerhetetlen karakterek sokaságát látjuk, az nem kelt majd jó érzéseket. Legyenek benne a kulcsszavak és legyen jól olvasható a felhasználók és a robotok számára egyaránt.

9. Kép leírások

Bár a Google folyamatosan fejlődik, mégis ma még nagyon fontos szempont, hogy megadjunk a képekhez tartozó egyéb adatokat és szövegeket, mert a Google bizony nem feltétlenül ismeri fel magától, hogy mi van rajtuk. Rengeteg látogatót lehet képek segítségével is szerezni, így mindig figyeljük oda arra, hogy megadjuk a nevét és a hozzá tartozó alt(ernative description) részt, amit akkor jelenít meg a böngésző, ha a képet valamiért nem tudja.

10. Online marketing eszközök

Rengeteg online program van, ami rá tud mutatni a weboldalalinkat érintő főbb problémákra. Persze profi eszközöket már csak pénzért fogunk tudni használni, de az ingyenes bemutató verziók is nagyon hasznosak lehetnek egy kisvállalkozás számára.

Nézd meg pl. ezt: https://varvy.com/

 

+1 Tipp

Összekötötted már a weboldaladd a Google Analytics-szel? Mert annál hasznosabb eszköz nem nagyon van! Megtudhatod, hogy honnan jönnek a látogatóid, milyen kulcsszavakra és mit csinálnak az oldalon? Melyik aloldalon töltenek kevés időt és mikor hagyják el az oldalt.

Források:

https://creativemarket.com/blog/10-easy-ways-to-optimize-your-site-for-search

Ha elakadtál, megakadtál. Ha szép vagy jól működő weboldalt szeretnél, egyedi és hozzád illő dizájnnal, keress bizalommal!

Péter Éva - Webdesigner - ewa.hu